Kínai légitársaság járatain használtak először az utasok kiterjesztettvalóság-szemüveget
Hosszú repülőutakon általában elegünk van az előző ülés hátuljára helyezett apró képernyőkből. A probléma megoldódhat, mert a kínai Hainan Airlines és a Rokid Entertainment Kits összeállt, és parányi, csillogó-csíkos LCD helyett az utasok kiterjesztett valóság (Augmented Reality, AR) szemüveget használtak a február hetedikei HU7874 járaton.
A futurisztikus okosszemüveg jóvoltából óriási virtuális képernyőt élvezhettek filmeket, zenéket, sportadásokat stb. A technológiában persze nincs semmi új, viszont repülőgép utasai most használták először. A partnerség megváltoztathatja, 3D-re módosíthatja a repülés közbeni filmeket, játékokat, médiafogyasztást.
Többszáz kisméretű, beépített képernyő és szórakoztatórendszer frissítése, feljavígtása nagyon sok pénzbe és időbe kerülne, a Rokid viszont azonnali frissítést és jóval nagyobb tartalomkínálatot ajánl.
Az AR-csomaghoz a cég okosszemüvege és az előre sok 3D filmmel, játékkal stb. telepített Rokid Station tartozik. A filmek és más tartalmak internetkapcsolat nélkül nézhetők meg, használhatók. A Rokid Max (az AR-szemüveg) és a Rokid Station együtt a jövő tartalomfogyasztásának egyik nagy ígérete.
A Rokid Station változatos streaming-szolgáltatásokhoz kapcsolható Android televíziós eszköz. Videók játszhatók le, játékok és appok futtathatók rajta. Akkumulátora órákig képes működtetni az okosszemüveget.
Azzal, hogy a Hainan Airlines mindkét eszközzel ellátta az összes utast, magán filmélményt biztosított nekik, a Sencsen és Hszian közötti két és fél órás út is kellemesebben telt el, mintha a pici képernyőre vagy semmire sem meredtek volna.
Mivel a Rokid Mix dioptria-beállítást is tartalmaz, használata szemüveges személyek számára sem probléma. Kérdés, hogy a világ más légitársaságai mikor kezdik utasaikat szintén – zajcsökkentő, hatékonyságnövelő – AR-/VR-technológiákkal szórakoztatni.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: