Játékok játékmotor nélkül
Az MI-alkalmazásokhoz platformot építő Decart startup és az MI-chipekre specializálódott Etched közösen bevezette a Minecraft-szerű játékokat valósidőben generáló, nyílt súlyokkal működő Oasist.
A rendszer a felhasználó billentyűleütésén, az egér mozgatásán és a korábbi képkocka alapján minden egyes alkalommal egy újabb képkockát generál. A gyakorló adatkészletet ugyan nem ismerjük, de az output döbbenetes hasonlóságát figyelembe véve, egész biztosan a Minecraft játékmenetéből kiinduló videókat használtak a tanításhoz.
Az újabb videógenerátorok létrehozták a bevezető majd az x-edik képkockát, aztán a köztük lévőket. Valósidejű játékmenethez viszont nem praktikus ez a megoldás. A problémát megoldandó, az Oasis megtanulta, hogyan generálja a mindig soron következő képkockát.
A képkockák azonban hibákat tartalmazhatnak, a hibák kockáról kockára öröklődhetnek. A fejlesztők ezt úgy igyekeztek kiküszöbölni, hogy a gyakorlás során zajt adtak az előző képkockák beágyazásaihoz, a modell pedig elsajátította, hogyan ne vegyen tudomást a zajról.
A felhasználói input, a zajos képkocka-beágyazás és a színtiszta zaj-beágyazás reprezentálja a létrehozandó képkockát. A transzformer iteratív módon távolítja el a zajt a megelőző és a jelenlegi beágyazásokból. A megtisztított aktuális képkocka beágyazásából dekóder készít képet.
A transzformerek hardveren futtatására hangolt Decart következtetőtechnológiáját használó rendszer Nvidia H100 GPU-n (grafikus feldolgozóegységen) működik. A fejlesztők a transzformerekre specializált, a Llama 70B-t döbbenetes 500 ezer token per másodperc sebességgel feldolgozó Etched Sohu chipjeire akarják cserélni a hardvert.
Az Oasis webes demójával a felhasználók 360x360 pixeles, másodpercenkénti húsz képkockával folytatnak interakciókat. Blokkokat, kerítéseket helyezhetnek el, Minecraft-szerű világban játszhatnak. Egyelőre persze akadnak problémák: objektumok eltűnnek, menüelemek megmagyarázhatatlanul változnak, a világ fizikája inkonzisztens. A játékosok nem esnek bele a közvetlenül alattuk ásott méretes lyukakba, vízbe ugrás után pedig kék padlón találják magukat. És így tovább.
A Google februárban jelentette be a kétdimenziós platformjátékokat bemenő képekből generáló Genie-t, de nincs róla nyilvánosan elérhető demó vagy modell, úgyhogy az egyelőre inkább proof-of-concept, semmint termék. Oasis az első teljes egészében MI által generált nyílt videójáték; mérce a következő játékgenerációk számára.
Rengeteg alkalmazási lehetőség rejlik benne: virtuális munkahely lehet belső tervezéshez, interaktív járműjavító kézikönyv és hasonlók.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: