Heyzetjelentés - a döntés
Előfizettem a Hey-re.
Ha 10 napja valaki azt mondja, hogy évi száz dollár plusz ÁFA összegért fogok email szolgáltatást venni, hát körberöhögöm.
10 napja használom kizárólag a Hey-t Gmail heyett. Korábban lmár eírtam az első benyomásaim, de akkor még nem voltam biztos, hogy meg fog-e venni, de azt hiszem mára már látom a Hey helyét az email szolgálatók piacán.
Ahogy közelgett a próbaidőszak vége, egyre inkább azt éreztem, hogy nem szeretnék visszamenni Gmail-be és próbáltam magamnak is megfogalmazni, hogy miért nem, mi lenne az a fő szempont, ami miatt úgy döntenék, hogy megveszem.
A Twitteren sokat vitatkoztunk erről, mert érthető módon sokan nem látják indokoltnak az árát.
Miközben (többnyire) elismerik a funkciók és főleg az UI újszerűségét, vannak, akik úgy gondolják, hogy a Hey egyszerűen nem ad annyi hozzáadott értéket, ami megérné az árát vagy akár a már jól bejáratott levelező rendszer leváltását.
Ezen beszélgetések során egyre jobban kikristályosodott bennem az is, hogy mik azok az indokok amelyek másoknak fontosak lehetnek, de nekem nem ezek játsszák a fő szempontot a döntésben:
- Nem azért veszem meg, mert égetően szükségem lenne rá. Gmail-ben is jól tudom kezelni a leveleket.
- Nem is igazán használom a levelezést aktív kommunikációra, így számomra az email áradat nem egy olyan probléma, ami napi szinten bosszúságot okoz.
- Nem kifejezetten az új funkciók miatt veszem meg, mert pár kivétellel szinte minden működés megvalósítható Gmailben vagy Outlookban is, igaz korántsem olyan könnyedén.
- Nem az UI miatt veszem meg, bár erősen hozzájárul az is. Hiába lehet a fő funkciókat hellyel-közzel (pun direkt kihagyva, egy jellem vagyok) megvalósítani más appban, az sosem az igazi, amikor nem úgy használunk egy alkalmazást, mint amire tervezve lett.
- Nem a privacy védelem miatt veszem meg. Számomra rendben van, ha az adataimmal fizetek és nincs akkora hozzáadott értéke annak, hogy nem kapok reklámokat, úgyis ignorálom, ami nem érdekel, ami meg releváns (hála a targetálásnak) annak kifejezetten örülök, mert olyan dolgot hirdet, amit amúgy is keresek.
- Nem az exkluzivitás miatt veszem meg. Én lennék a legboldogabb (és még sokan mások) ha nem egy luxustermék lenne.
Ezek alapján beláttam, hogy számomra a Hey luxus.
Nincs szükségem rá, mégis jó érzéssel tölt el a használata. Másnak ez lehet egy autó, egy óra, egy ékszer, nekem egy email app. Ez ilyen kocka things.
Szóval akkor miért veszem meg mégis?
Azért a szemléletért és hozzáállásért, ami ebből a videóból sugárzik. A Hey egyik alapítója mutatja be a terméket:
Látszik, hogy elsősorban önmaguknak csinálták. Látszik, hogy mertek újszerűek lenni. Látszik, hogy nagyon átgondolták, mit miért csinálnak. És meg tudták és ami még fontosabb, meg merték csinálni.
Ezért veszem meg. Ezt a szemléletet szeretném támogatni, hogy a jövőben mások is bevállalják a hasonló gondolkodást. Évek óta nem éreztem ilyen lelkesedést program iránt, mint most.
Még így is nagyon soknak találom az árát (a legendásan jobban teljesítő magyar ÁFÁ-val 39.500 forint), nem tudom, hogy jövőre meg fogom-e hosszabbítani, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy merre fognak menni, milyen fejlesztések lesznek még idén, milyen radikális újdonságokat hoznak még be az emailkezelés amúgy unalmassá vált állóvízébe.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: