Loading...

Free Music!

Free Music! / 2023. szeptember 3., vasárnap

Fördős Zé-vel szól a Tuc-Tuc a Spotify-on

A Spotify minden kétséget kizáróan az audio streaming zenei piac és szolgáltatások piacvezetője! Üzleti modellje alapvetően előfizetésekre épül, ebből származik bevételeinek túlnyomó része.  A svéd cég üzleti modelljének ugyanakkor van egy másik oldala is, a zenekedvelők, felhasználók felé szóló oldal.


tuctuc_regei_playlist.png


Ez az az oldal az, ami a Spotify-t azzá tette, ami. A svéd cég indulásakor, a 2000-es évek közepén ugyanis a freemium modell – azaz, hogy bizonyos korlátozásokkal a teljes zenei adatbázis elérhető. teljesen újdonság volt. Mára pedig kiderült, ez volt az az összetevő, ami a 2000-e évek, még iTunes és egyedi letöltések dominálta  világában kulcsfontosságúnak bizonyult.


Mindezt a Spotify az elmúlt években is használta, miközben egészen kiemelkedően magas   konverziót ért el a szolgálatást ingyen használó ügyfeleknek a prémium rész felé való terelésében.  Ennek ugyanakkor van egy, ámde annál komolyabb hátulütője:az egy ügyfélen realizált bevétel (ARPU) növekedését gátolja ez a modell, különösen, akkor, hogyha mellett az előfizetési díjat is csökkenti a szolgáltató, illetve, ha az ingyenes láb monetizálásában nem túl hatékony.


A monetizálás különösen nehézkesen ment a kisebb piacokon, ( mint a magyar is) ahol a svéd cég jelen van, de csak a szolgáltatásával. Lokális marketing, promócói, sales nincsen.  


Ezért ( volt) érdekes és figyelemreméltó a a Mondelez és a Republic group kampánya mellyel idén nyáron találkozhattunk több felületen online és offline egyaránt. ( például akár bevásárlókocsik oldalán is)


spotify_tuctuc.png


A nyári lejátszási listák köré épített koncepció  célja az volt, hogy egy maradandó üzenetet hagy a fogyasztóban azáltal, hogy bármikor visszahallgatható. A koncepcióhoz 3 hírességet- Regán Lilit, Hajós Andrást és Fördős Zét kérte fel a cég. Mindnyájan  egy-egy különböző témában hoztak létre lejátszási listákat a Spotify-on belül, melyekre az ügynökség a hirdetésekkel és az azokon elhelyezett QR kódokkal  terelte a forgalmat.


Nyilván a kampányt értékeli majd a Mondelez ( is), meg  jó eséllyel a Spotify illetve ügynöksége a HTTpool is. A tét nem kicsi, hiszen ügynökégi oldalon nagyon sok energiát raktak a kampányba! Az ilyen és ekkora kampányok sikeressége pedig elengedhetlenül fontos lenne ahhoz, hogy a hirdetők valóban nagy számban gondolkozzanak és számoljanak a Spotify-jal, mint hirdetési platformmal is!


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: