Ezekkel a fejlesztésekkel igyekszik megragadni a figyelmet a Youtube Music
A streaming audio piac kikezdhetetlen vezetője a Spotify, harc sokkal inkább a képzeletbeli dobogó alsóbb fokaiért zajlik, markánsan más stratégiai megközelítést és üzleti modellt alkalmazó szolgáltatók között.
Az egyik dobogóért harcoló szereplő a Youtube. Az a Youtube, amelyik hosszú ideig kifejezetten gyengén szerepelt a streaming audio zenei piacon. A fordulatot 2019-ben az hozta meg, amikor is az Alphabet érdemben integrálta a prémium szolgáltatást hardveres és szoftveres ökoszisztémájába egyaránt. Onnantól folyamatosan növekszik az előfizetők száma, és vált, válik egyre meghatározóbb szereplővé a Youtube Music.
Az elmúlt bő egy évben a Youtube pénzt és energiát nem kímélt annak érdekében, hogy a Youtube Music-ot, mint szolgáltatást is fejlessze! Nézzük a legfontosabb fejlesztéseket:
- Now playing képernyő átalakítása
A Youtube Music mint minden streaming szolgáltatás számára is az egyik legfontosabb szempont, hogy az ügyfelek aktívak maradjanak, és ne csak, mint egyfajta háttérzene szolgáltatót használják. Az aktivitás növelésének érdekében alakította át a Youtube fundamentálisan a now playing képernyőjét. kiemelve a hozzászólási lehetőséget.
2. Samples bevezetése
Sokkal jelentősebb és egyértelműen a Tik-Tok-al szembeni verseny, fejlesztés a samples névre hallgató fejlesztés. A Samples a zenemegismerést tervezi új szintre emelni ( legalább is a Youtube szerint) oly módon, hogy függőlegese elrendezve 30 másodperces részleteket mutat videókból. Az egyes videókat lájkolva azok bekerülnek a kedvenceink közé, hogy aztán ott, teljes hosszukban is megnézhessük, meghallgathassuk őket korlátlan alkalommal.
A funkció jelentőségéhez mérten kiemelt helyen is jelenik meg, mint a desktop, mind a Youtube Music mobil app verziójában, így bárki könnyen lekezdeti használni a funkciót. ( bár azt tegyük hozzá, hogy arról, hogy a magában a videó feedben szereplő videók hogyan, mi alapján állnak majd elő, mennyire lesznek személye szabottak nem túl sok információt osztott meg a cég…)
3. AI rádió
A zenemegismerésnek létezik egy sokkal tradícionálisabb módja is, ez pedig a rádióhallgatás. 2024-ben újabb fordulat van folyamatban a rádiós tartalomafogyasztás digitalizációjában, ezúttal pedig lehet végleges győzelmet aratnak majd a stremaing megoldások.
A Spotify ezen a téren ha nem is nagy de előnyre tett szert ( és más területeken is egyre inkább a Youtube babérjaira próbál törni) így semmilyen szempontból nem meglepő, hogy a Youtube is rálépett a gázpedálra AI területen.
A Youtube felhasználók-egyelőre még csak egy része- a fő zenei videó feedben jelenik majd meg, egy Ask for music any way you like” kártya révén. Itt lesz lehetőség konkrét kérések vagy akár komplettebb promptok beírására is.
A találati listában pedig az Ai által adott és talált dalokon felül a Google keresőben megszokott megoldások ( pl. lepj meg) és stílus alapú ajánlások is megtalálhatóak lesznek.
4. Beépített zenefelismerő
Amikor 2018-ban az Apple- meglepetésszerűen- megvásárolta a zenefelismerő alkalmazást, a Shazamot, lehetőségek egész sora merült fel, hogy hogyan is tud használni az új portfolió tagot az Apple Music értékének növelésében. Így több évnyi távlatból, ma ér kijelenthetjük, hogy az Apple kudarcot vallott mindebben.
Ez viszont lehetőséget teremtett arra, hogy az Alphabet a keresés felől megközelítve adjon megoldást ugyanarra a problémára. A hümmögést is felismerni tudó megoldás már korábban is létezett és elérhető volt a Google appban, de most a „helyére került”, és egyértelmű előnyt nyújthat a Youtube music számára azzal, hogy nem csak magának a dalnak a lejátszása, hanem hümmögés vagy dudolás esetén is ad találatokat.
- Zenehallgatás a barátainkkal
A Youtube újítása révén a jövőben nagyon könnyen ( egy QR kód segítségével) és gyorsan hívhatunk meg majd ismerősöket barátokat, hogy közösen építsünk fel lejátszási listákat a Youtube Music-on belül, szavazzunk az egyes dalokra.
S hogy mi az oka annak, hogy az Alphabet ilyen látványosan fejlesztéseinek középpontjába helyezte a Youtube Music-ot? Egyetlen szó: verseny. A Tik-Tok- saját globálisan elérhető audio streaming szolgáltatás nélkül is- oly mértékben módosította azt, ahogyan zenei tartalmakat fogyasztunk, hogy az a legnagyobb szereplőket is lépéskényszerbe hozta. Így érdekesmódon úgy és annak ellenére ált közvetlen vetélytárssá a Spotify és a Youtbe Music, hogy azt ők igatán szerették volna.
Érdekes lesz majd látni, hogy így, hogy a stratégiai fókusz jobban rávetül, mire lesz majd képes a Youtube Music, közelebb tud-e majd kerölni a piacvezető Spotify-hoz?
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: