Egyedire kidolgozott titánbicikli
A kínai Hanglun Technology a világ legnagyobb titánötvözetből készült kerékpárgyártója. A vállalatról sokat elárul hogy a hatalmas ázsiai ország piacának nyolcvan százalékát uralja, évente közel húszezer vázat gyártanak, komoly márkák beszállítói, jelenleg ők kínálják a világ legjobb minőségű titánötvözeteit.
A szintén kínai ipari 3D nyomtatócég Farsoon jóvoltából most nagyon könnyű, teljesen egyedire kialakítható, printelt titánkerékpárokat kínálnak. Az ötvözet azonban nemcsak könnyű (a kerékpár-váz tömege 1,4 kiló), hanem erős és tartós is, remekül ellenáll a korrózióval szemben.
A titánötvözet e tulajdonságai miatt népszerű olyan szektorokban, mint a repülőgépgyártás, az autóipar, orvosi műszerek, fogyasztói elektronika.
Az anyag megdolgozása viszont közismerten nehéz. Egyedülálló szerkezeti tulajdonságai miatt nagy pontosságot igényel minden lépésnél, de különösen a hegesztésnél kell odafigyelni, hibátlanul kivitelezni. Mivel a feldolgozáshoz kivételes szakértelem szükséges, a gyártási költségek nőnek, összességében pedig a végtermék ára is.
2023-ban a Hanglun Technology a Farsoon FS350M négylézeres fémnyomtató rendszerébe invesztált. A befektetést azzal az ambiciózus céllal végezték, hogy a technológiával évi ötvenezer titán kerékpár-alkatrészt gyártanak majd. Az alkatrészek nagyvolumenű gyártásban és egyedi modellekként egyaránt előállíthatók.
A hangsúly az ötvözettel készült darabok kiváló minőségén, nagyobb szilárdságán, kisebb tömegén és ritkaságszámba menő tartósságán van. A Hanglun Technology vezetősége elmondta, hogy a fém 3D nyomtatás megváltoztatja az iparágat, újabb és újabb innovációk motorja, ráadásul remekül passzol a nagyvolumenű gyártásnál alkalmazott hagyományos, precíziós öntéshez is. A 3DP-t főként kisebb, egyedi projektekhez alkalmazzák.
A két technológia kombinációjával bővülnek a lehetőségek, könnyebb összetettebb és egyedibb kerékpárokat építeni. Csökkennek a költségek, kisebb a környezeti lábnyom, felgyorsul a tervezés, gyakoribbak az iterációk, javul a kerékpár általános teljesítménye.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: