A Napster és a Chat GPT együtt mutat újat a zeneiparban
Legtöbb olvasónk számára a Napster név lehet nem is mond el annyit, amennyit a zeneipar számára ez a név jelentett, jelent, hiszen napjaink Napstere egy a legális streaming zenei szolgáltatók között a helyét kereső szolgáltatás.
A jelenlegi stratégiájának részeként a cég a web3-ban rejlő lehetőségek kiaknázására fókuszál, és erre, ennek támogatására, egy illusztris befektető csapatot sikerült meggyőzniük. A Hivemind, Algorand, SkyBridge Capital, Alumni Ventures, Borderless Capital, és a G20 Ventures alkotja azt a befektetői kört, akik a támogatást biztosítják.
A mesterséges intelligencia teljesen más terület, de nem tévedünk nagyot ha azt mondjuk, hogy jelenleg ennél forróbb, nagyobb változást ígérő technológia, terület nincsen. Ráadásul egy, a zeneipar számára új és transzformatív terület, ebből a megközelítésből tehát beleillik a Napster stratégiájába.
A mesterséges intelligencia ugyanakkor roppant erőforrás igényes és költséges terület ( is) ezért az sem érhet minket nagy meglepetésként, hogy a Napster nem egyedül, hanem partnerrel jelent meg a területen.A partner azonban nem akárki, hanem a legnépszerűbb AI platform, a Chat GPT.
Maga a funkció pedig a mesterséges intelligencia segítségével való lejátszási lista generálás. Ami így elsőre leírva roppant bonyolultan hangzik, a gyakorlatban azonban roppant egyszerű. Egy mondatot, kifejezést, hangulatot beírva a generátorba az visszaadja számunkra azt a lejátszási listát, amely a legjobb találatokat tartalmazza.
A funkció megvalósítását szinte teljes egészében a Chat GPT végzi. A felhasználók által beírt mondatot alakítja át, egy címet és leírást tartalmazó Chat GPT prompt-á, melyet felhasználva aztán a Chat GPt adja vissza a mesterséges intelligencia által összeállított lejátszási listát. A listához tartozó képet pedig a DALL-E képgenerátora állítja elő.
Ha jobban belegondolunk, a Napster ezzel tulajdonképpen ugyanazt az egyszerűséget hozta, hozza vissza a digitális zenei szolgáltatások körébe,mint amelyet anno a Pandora bemutatott, az on-demand rádiózás úttörőkorában. Egy egyszerű mondat, hangulat vagy előadónév és máris hallgathatunk zenéket, az előállított listához pedig hozzáadhatunk vagy akár el is vehetünk belőle.
Az egyértelmű tehát, hogy a mesterséges intelligencia a zenelétrehozáson felül az ügyfél oldali zenehallgatási élményen keresztül is fundamentális változásokat okoz majd a zeneiparban. A napster ezt nagyon jó pillanatban érezte meg. Az már egy más, teljesen más kérdés, hogy mindez elég lesz lehet-e ahhoz, hogy feljebb küzdje magát a streaming piaci ranglétrán.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: