Loading...

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe / 2024. július 18., csütörtök

A kínai kormány nagyon beállt az önvezető autók mögé

A kínai kormány engedélyezte a Tesla teljesen önvezető (full self-driving, FSD) technológiáját. A döntés értelmében az ország egyes útjain tesztelhetnek önvezető járműveket, városok kiépíthetik a járműveket segítő okosút-infrastruktúrát.


Mindez azt jelenti, hogy Kína központi és helyi szinten is mindent megtesz a technológia elterjedéséért, a kormány a terület fejlődésének egyik legfontosabb hajtóereje.


kina_onvezeto.jpg


Az FSD kicsit félrevezető, mert nem teljesen autonóm működést jelent, vannak benne megkötések. Az engedélyt a Tesla és az egyik legnagyobb kínai mesterségesintelligencia-fejlesztő és szolgáltató, a Baidu megállapodása alapozta meg.


A helyi elektromosjármű-gyártók már a Tesla megjelenése előtt is kínáltak vezetőtámogató programokat a nagyvárosi közlekedéshez, ugyanakkor árgus szemekkel követték Elon Musk cégét, hogy biztosan tudják, milyen technológiát, stratégiát használjanak.


Az FSD hivatalos engedélyezésével bevezetése még ebben az évben várható, és további versengést indíthat be a kínai autópiacon. A kormány június negyedikén kilenc engedélyt ki is adott nagyon fejlett önvezető technológiák közúti tesztelésére.


kina_onvezeto0.jpg


A vállalatok között olyan ismert gyártók vannak, mint a BYD és az NIO, amelyeknek fuvarozó, teherautós és nyilvános busz-szolgáltatást kínáló cégekkel is együtt kell működniük. Élethű felhasználói esetekben, forgatókönyvekben kell majd vizsgálniuk, hogyan működik a technológia.


Július harmadikán a kormány listát tett közzé húsz városról, ezekben fognak pilotprojektek keretében összekapcsolt „okos” utakat építeni. Abból indulnak ki, hogy ha az utakba változatos szenzorokat, kamerákat és adattovábbítókat integrálnak, azok valósidőben kommunikálhatnak önvezető járművekkel, segíthetik őket a jobb döntéshozásban.  


Az egyik metropolisz, Wuhan 2,3 milliárd dolláros infrastruktúra-projektet tervez: mintegy tizenötezer speciális parkolóhelyet létesítenek, közel öt kilométernyi utat alakítanak át, önvezetőautó-chipeket gyártó ipari parkot alapítanak.


Az autonóm járművek újabb komoly lehetőséget jelentenek Kína számára, összekombinálhatják bennük az autógyártás és a mesterséges intelligencia legfrissebb eredményeit, az ország újabb csúcstechnológiai területen kerülhet akár világvezető pozícióba is. Előny lehet számukra, hogy más országokkal összehasonlítva, több kockázatot vállalnak. A kampányban a Tesla mellett más külföldi cégek is szerepelnek, ugyanakkor rengeteg kínai vállalkozás szintén érdekelt.


Nincs iparági konszenzus a teljes önvezetés legjobb megközelítéséről, így sokféle kísérleti módszer verseng egymással: autopilot funkció, a Tesla FSD-je, robottaxik, „okos” utak. Egyben viszont megegyeznek: mindegyik sok szabályozói támogatásban részesül.


Egy súlyos baleset persze máról holnapra megváltoztathatja a helyzetet.


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: