A Google visszapedálozik: maradnak a "sütik", olvassuk vissza, hogy ez miért rossz nekünk
A Googlenek volt egy terve, hogy megszünteti a "sütiket", az egyik módot, hogy kövesse a felhasználókat.
Nemrég bejelentették, hogy kukázták ezt a tervet:
"Feladta a Google: maradnak a sütik a Chrome-ban"
"A Google éveken át azt tervezte, hogy a felhasználók interneten való követését lehetővé tévő sütiket végleg törli a Chrome-ból. Most azonban kiderült, hogy feladta a cég, mégis maradnak a külsős sütik a Chrome-ban.
A 180 fokos fordulat a több éves ügyben azért következett be, mert a hirdetők aggódnak – márpedig ők a fő bevételi forrása a cégnek. A hirdetők szerint ha elvesztik a világ legnépszerűbb böngészőjében a sütiket, akkor korlátozva lesznek a célzott hirdetésekhez való információgyűjtésben, és függővé válnak a Google felhasználói adatbázisaitól."
Szóval marad a rendszer, és gondoltam olvassuk vissza, hogy miért rossz ez nekünk, hisz a korábbi cikkekben, amik arról szóltak, hogy ez megszűnik, elárulták, hogy ez milyen rémes nekünk:
"Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég"
"Rég nem titok, hogy a Google leszámol a sütikkel, ezek leváltásához pedig konkrét terve is van. A brit adatvédelmi hatóság ezzel azonban elégedetlen, szerintük a cégnek többet kell tennie a fogyasztók magánszférájának védelme érdekében – állítja a WSJ, belsős dokumentumokra hivatkozva."
Szóval még ez se lett volna elég a magánszféránk védelme érdekében... de még ez se fog megvalósulni.
"A sütik használata hamarosan drasztikusan megváltozik, hiszen a Google is bejelentette, hogy 2022-ig száműzi böngészőjéből a harmadik féltől származó (third-party) cookie-kat. Ezt azzal indokolják, hogy a felhasználók részéről megnövekedtek az igények az adataik védelmét tekintve. Ide tartozik az adatok feletti átláthatóság, valamint a jog, hogy a felhasználók maguk választhassák ki, illetve ellenőrizhessék, hogy milyen módon vannak az adataik felhasználva."
A harmadik féltől származó cookie-k blokkolásával olyan információktól esünk el, mint például a weboldalunkon járt felhasználók általános online viselkedése, érdeklődési körei, vásárlási szokásai stb. Ezek által pedig nem lesz lehetőségünk a weboldalunkon járt felhasználókat újra megcélozni remarketing hirdetésekkel, azokat a termékeket vissza mutatni számukra, amelyeket például megtekintettek vagy kosárba helyeztek azonban nem vásároltak meg dinamikus remarketing hirdetésekkel, valamint nem tudunk az oldallátogatóinkból hasonmás célközönséget létrehozni. Összességében tehát külső cégeknek, mint például a Facebooknak, nem lesz lehetősége nyomon követni az oldalunkon végbemenő tevékenységeket.
A hirdetők megnyugtatása fontosabb mint ezek... felhasználók privátszférájának védelme stb.. Mindez mehet tovább ezerrel.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: