2033-ra 28 milliárd dolláros lesz a nyomtatott életmód-, design- és luxustermékek piaca
A 2023-ban 2,6 milliárd dolláros nyomtatott fogyasztói termékek piacát a végfelhasználói alkalmazások határozták meg, és a jövőben sem lesz másként: szignifikáns növekedés várható. A VoxelMatters szakportál vertikális piacelemzést végzett az életmód-, design- és luxuscikkek jövőjéről, és megállapították: 2033-ban 28 milliárdnál nagyobb lesz a terület éves piaca.
Az elemzéshez sok 3DP-vállalat, tanácsadó cég szakembereivel dolgoztak együtt.
A tanulmány szerzői kiemelik a 3D nyomtatással készült fogyasztói termékek növekvő jelentőségét: jobban teljesítenek, hatékonyabbak és egyedibbre alakíthatók ki, mintha hagyományos technológiákkal gyártanák őket.
Az anyagban olyan általánosan elérhető printelt árucikkeket vizsgáltak, mint az életmód-termékek (szemüvegek, lábbelik, sportfelszerelések, fogyasztói elektronikai cuccok), a design-termékek (bútorok és divatdarabok is) és a luxuscikkek, például ékszerek és órák.
A hardver-, anyag- és nyomatkeresletről és bevételről állnak rendelkezésre szegmens-specifikus információk.
A fogyasztási cikkek piacán 2022-ről 2023-ra 24.7 százalékos volt a növekedés: 2,1 milliárd dollárról 2,6-ra bővült a termékszegmens. A szám a fogyasztási cikkekben felhasznált összes eladott polimer és fém 3DP hardvert és anyagot, szolgáltatói bevételeket egyaránt lefedi.
Az elemzésből kiderül, hogy az additívgyártás-szolgáltatások a hardver- és anyaggyártó vállalatok elsőszámú célszegmense, viszont a végfelhasználók által cégen belül készült nyomatok még nagyobb lehetőséget jelentenek.
A prototípusok, szerszámok és kész nyomatok a teljes megtermelt érték 39 százaléka, míg az AM-szolgáltatók által külsőleg gyártott darabok további 29 százalékot jelentenek.
A 2033-as 28,2 milliárd az AM teljes értékláncát lefedő 26,8 százalék éves növekedési rátát jelent. A markáns növekedés azonban csak a fogyasztási cikkek teljes, több billiós piacának kis részét fedi le. Az előrejelzés ráadásul visszafogott.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: