2024 nem az elektromos autók éve lesz
Utálom a blog.hu-t... Most is, baromi fáradt vagyok, de írtam egy szuper cikket az előbb és... az egész eltünt. A "mentés" törlésként funkcionált. Akkor vissza az első mezőbe... Olyan jó tuti nem lesz.
Mostanában írtam többször is az elektromos autókról és ezek az írások arról szóltak, hogy valószínű az elektromos autó jövő nem fog eljönni mostanában. Leírtam jó pár nyomós okot miért.
Az egyik a nyomós okok közül, hogy tán mind a mai napig a Tesla kivételével az összes autógyártó nagyon durva veszteséggel tudja csak eladni az elektromos autóit a szériagyártás ellenére. És mindezt úgy, hogy vannak komoly állami támogatások... amik viszont többfele kezdenek kivezetődni megszünni, és ha eddig is komoly baj volt a magas ár, hát ezután még inkább az lesz. Tavaly év vége fele vezették ki pl. Németországban a támogatást, most van friss adat arról, hogy ez mivel járt. Az másik nagyon fontos dolog, hogy most kellene annak a szakasznak megtörténnie, hogy a középosztály átáll EV-re, de ezt nem teszik.
Nekünk különösen fontos, hogy mi zajlik az EV-k piacán, mert a kormányunk kb. erre tett fel mindent, azt szeretné, ha mi lennénk az akkumlátor nagyhatalom... ami amúgy nagyon környezetszennyező, remélem nem jön össze.
És úgy tűnik ez az év nem az EV éve lesz:
"Ez tényleg ijesztő - Összeesett az európai autópiac"
EU szintjén:
"az akkumulátoros elektromos autók eladásai 44 százalékkal zuhantak"
Nemcsak az új eladások csökkennek, kevesebb ember vezet EV-t, vagyis az emberek otthagyják az elektromos autókat, nem nől a kereslet, hanem csökken... nagyon:
"Augusztusban az akkumulátoros elektromos autók az EU autópiacának 14,4 százalékát tették ki, szemben az előző évi 21 százalékkal."
A hagyományos autók és a hibridek a nyerők mostanában:
"Az augusztussal szemben az első nyolc hónapban inkább az látszik, hogy a hangsúlyok kis mértékben a hagyományos belső égésű motoros autók felé tolódnak el."
"Alább látható, hogy a hibrid volt az egyetlen hajtáslánc, amelynek értékesítése nőtt augusztusban, miközben az összes többi hajtáslánc értékesítése beszakadt."
Ami az elektromos autókat illeti:
"A legnagyobb csökkenés az akkumulátoros elektromos autóknál látható, ahol majdnem lefeleződött a piac."
"Összeomlott a BEV-piac"
Megint kb. el van mondva, hogy a jövő az elektromos autóké, csak van egy apró próbléma... az emberek és hogy az emberek a pénztárcájukkal másra fogadnak:
"A világ a tisztább energia és az elekromos hajtás felé halad, felülről is ezt tolják, és a gyártók is ebbe az irányba mennek. A fogyasztói igények azonban lassabban alakulnak át, és az ACEA legfrissebb elektromosautó-értékesítési számai azt mutatják, hogy kereslet már nemcsak lassul,
hanem határozottan visszaesett."
És akkor nézzük Németországot, ami az EU legnagyobb elektromos autó piaca:
"Németország az EU messze legnagyobb BEV-piaca, az eladások 26,8 százaléka itt történt idén"
"Ennek hátterében a BEV-autók két legnagyobb piacán bekövetkezett látványos visszaesés állt:
Németországban közel 70 százalékos volt a zuhanás, és Franciaországban is harmadával csökkentek az eladások."
70 százalék zuhanás... 70 százalék ZUHANÁS!!!
Nálunk nőttek viszont az EV eladások. Köszönhetően az állami támogatásnak és annak tán, hogy hozzánk még nem jutott el, hogy az EV nem is annyira menő...
"A BEV-eladások növekedése Magyarországon a második legmagasabb az EU-ban idén, amelyet nagyban előmozdított a hazai vállalkozások elektromos jármű beszerzéseit 30 milliárd forintos keretösszeggel ösztönző program."
Viszont persze nálunk alacsony a bázis érték, így könnyű volt növekedni... Igazából 6%-ot tesznek ki az összes újautó vásárlás közül.
Szóval... az országunk vezetése nagyon modern akart lenni, nagyon a nyertesek közé akart kerülni, de megint inkább hitt a gyártól marketing szövegének, ami megint nem jön be úgy tűnik... és nem ez az egyetlen terület aminél ez a helyzet.
Ui.: az újabb próbálkozás is törléssel járt...
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: