Itt a decemberi Filmvilág!
MAGYAR MŰHELY
Első egész estés játékfilmjeként leforgatja a Kárhozatot (1987), majd Tarr Béla főművét, a Sátántangót (1994), utolsóként pedig a Werckmeister harmóniákat (2000). Nem egyszerűen nemzetközi rangot kivívó művekről van szó, hanem egy rendezői stílusváltásról, amelyben a fekete-fehér képeknek, a hosszú beállításoknak, lassú gépmozgásoknak formateremtő szerepük van.
Gelencsér Gábor: A fekete-fehér színárnyalatai (Medvigy Gábor 1957–2023)
Soós Tamás Dénes: „Egy test, egy lélekké váltunk” (Beszélgetés Sándor Pállal Ragályi Elemérről)
Szekfü András: Forrongó buborékok (Beszélgetés Szirtes Andrással)
Kelecsényi László: A Király Jenő-pör (Merengek a múltak ütemén 4.)
Gyöngyösi Lilla: „A magasság csak a körítés” (Beszélgetés Fésős Andrással)
FILM ÉS IRODALOM
William Friedkin (1935-2023) Új-Hollywood egyik legjelentősebb, paradigma-fordító blockbuster-rendezője: a Francia kapcsolat és az Ördögűző filmtörténeti mérföldkő és kirobbanó közönségsiker a maga zsánerében, egyszerre a sok évtizedes műfaji sémák markáns revíziói és hatékony adaptációi az irodalmi alapműnek.
Varró Attila: Keskeny kék vonal (Friedkin rendőrségi trilógiája)
Bóna László: Hol a démon? (A Kubrick titok – 2. rész)
Szabó G. Ádám: Feljegyzések a padlásról (Miriam Toews // Sarah Polley: Nők beszélgetnek)
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: