Ardoino: „A szurkolóknak szokniuk kell a jelenlétünk”
A Corriere Torino megszólaltatta Paolo Ardoinót, aki a Tether vezérigazgatója, annak a cégnek, amely nemrégiben megvásárolta a Juventus részvényeinek megközelítőleg 5%-át, miközben a cég profilja inkább a kriptovaluta és a biotechnológiai szektorhoz kötődik, korántsem a sporthoz.
„A részvények megvásárlása nem egyik napról a másikra történt, hanem egy folyamat volt, amely már egy ideje, néhány hónapja zajlott, amelynek során részvényeket vásároltunk a piacon: még mindig kicsik vagyunk.
Részvényesi ambíciók? Őszinte leszek, szeretnénk segíteni a jelenlegi vezetőséget, és megkérdezni, hogy szükség lesz-e nagyobb részesedés megszerzésére. De a művelet mögött nincs semmiféle machiavellista terv.
Egyeztetések a vezetőséggel? Igen, volt a múltban volt már eszmecsere a menedzsmenttel és a tulajdonosi körrel, stratégiai kiértékelések végrehajtása céljából.
A motiváció kapcsán azt mondanám, hogy számos tényező áll mögötte, kezdve a szurkolókkal, például az alapító, Giancarlo Devasini és én is a Juventus szurkolói vagyunk. Mi nem nagytőkés fedezeti alap vagyunk, s úgy gondoljuk, hogy a csapatban hihetetlen potenciál van, elvégre a Juve a világ legfontosabb klubjai közé tartozik: és úgy éreztük, kötelességünk támogatni egy olasz lehetőséget.
A kriptovalutákkal hoznak minket összefüggésbe, de a valóságban sok mással is foglalkozunk, és sokat fejlesztünk az új technológiák terén, többek között egy Paypalhoz hasonló fizetési rendszeren dolgozunk, ami blokkláncot használ. És olyan cégek is a portfóliónk részét képezik, amelyek mesterséges intelligenciával és biotechnológiai fejlesztésekkel foglalkozik.
Hogy kapcsolódhat ehhez a futball? Szeritnem az Ai és a biotechnológia egyre fontosabb lesz a futball világában, a Juve pedig félelmetes szurkolói bázissal rendelkezik a világon: az egyik legismertebb márka. Ugyanakkor önreklámról nem beszélnék, mivel a Juve túl fontos ahhoz, hogy ilyen felhajtást keltsen, és ez nem egó kérdése: apró lépésekkel kezdünk, mert a szurkolóknak alkalmazkodniuk kell a jelenlétünkhöz.
Szponzori kapcsolat? Nem zárom ki, de jelenleg nem ismerjük egy esetleges szponzori szerződés feltételeit. Biztosan nem a reklámért csináljuk mindezt, ehhez elmondanám, hogy a tavalyi évet 13,7 milliárdos nyereséggel zártuk, megvan a pénzügyi hátterünk arra, hogy a finanszírozzuk a Juventust a következő 2000 éven át.
A zebrás videoklip? Ez a változásról szól, a zebra üldözöttből üldözővé válik. A Juvénak vissza kell jutnia oda, ahová megérdemli. Ezért is írtam tettem ki a Make Juve Great Again szöveget. Ez a mottó működött, bár az is igaz, hogy közel állunk a jelenlegi amerikai kormányhoz.
A posztok szurkolói hatása? Megleptek a srácok üzenetei, akik azt mondták, hogy ez volt az első alkalom, hogy egy részvényes írt és válaszolt nekik az X-en, pedig a világ így működik jelenleg, nagyon gyorsan mennek a dolgok. És remélem, hogy izgatottak, mert felismerték a lehetőségeket. Valami újat szeretnénk létrehozni, köszönhetően annak a lehetőségnek, hogy a kiválóságba fektessünk be, amit például a Juve képvisel. És hihetetlen előrejelzéseink vannak, mi vagyunk az egy főre jutó legnagyobb nyereséggel rendelkező vállalat, rendkívüli hatékonysággal rendelkezünk köszönhetően a technológiai fejlődésnek, amellyel az elavult pénzügyi rendszereket váltjuk fel.
Forradalom a futballban? Nos, a változás mindig megijeszt, minden területen. Vegyünk egy lovardát... Hogy a lovakról ne beszéljek, mert sokan Massimiliano Allegrire gondolnak? Igen, érthető, de én általánosságban beszéltem. Úgy értettem, hogy bármilyen tevékenységet is folytatsz, még a legrégebbi vagy legkomolyabb hagyományokkal rendelkező tevékenységet is, most már meg kell barátkoznod a technológiai fejlődéssel.
Adatvezérelt futball? Nyilvánvaló, hogy mindig szükség lesz egy vezetői érzékre, nem vezérelhetnek mindent az adatok, de az adatok elérhetősége megnöveli a hatalmas adatok, az emberi tudás összegyűjtésének lehetőségét, és elérhetővé teszi azokat azok számára, akiknek aztán döntéseket kell hozniuk. Szükséges az adatgyűjtés, mert nem lehet mindent tudni.
Thiago Motta? Ő rendkívül rátermett ember benyomását kelti bennem. Tudna jobban teljesíteni, mint mindenki más, de ő egy hihetetlen képességekkel rendelkező edző.
Gobbo lennék? Nos, a púpos kifejezést mások használják, én egy egyszerű Juventus-szurkolónak érzem magam. Utoljára a csapatot a helyszínen a San Siróban, az Inter ellen láttam, az volt a legszebb meccs, amit valaha láttam. Izgalmas mérkőzés volt, s érdekesebb is, ha meg kell izzadni az eredményért.
A kedvenc játékosom? Nem tudok meglepetéssel szolgálni, Alessandro Del Pierót mondom.”
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: