Néhány fotó a XXIII. Habanos Festival-ról
A Habanos növekvő eladásokról és forgalomról számolt be, a bevétel nagyját Európa, a növekedést Kína adja. A kubai Habanos szivargyártó eladásai tavaly 2 százalékkal nőttek az előző évhez képest. A vállalat 2022-ben 545 millió dolláros forgalmat bonyolított – közölte a cég egy fesztivál megnyitóján a kubai fővárosban, Havannában.
A karibi szivargyártó szerint a globális prémiumdohánypiac 40 százalékát birtokolja, miközben a kézzel sodort szivarok értékesítésének 80 százalékát ellenőrzi. Emellett a kommunista vezetésű szigetország gyengélkedő gazdaságának egyik fő exportőre és a deviza egyik legfontosabb forrása is – írja a Reuters.
A Habanos világszerte tovább folytatja a növekedést
– jelentette ki Jose Maria Lopez alelnök egy sajtótájékoztatón. Hozzátette: Európa a kubai szivarok iránti kereslet legfőbb forrása, az eladások több mint felét adja, ezt követi Ázsia és Óceánia 19 százalékkal, az amerikai kontinens 15 százalékkal, valamint Afrika és a Közel-Kelet 12 százalékkal. Az öreg kontinensen elsősorban Spanyolországban, Franciaországban és Németországban nőttek az értékesítések, míg Ázsiában Kína lett az eladások motorja.
A Habanost az elmúlt két évben a koronavírus-járvány és az Ian hurrikán által okozott pusztítások sújtották, az utóbbi Pinar del Rióban, Kuba fő dohánytermelő régiójában okozott problémákat. Ám a nehéz időket leküzdve helyreállt a cég üzletmenete és forgalma.
A Habanos szivarmárkáit – a Cohiba, Montecristo, Partagas és Romeo y Julieta – öt kontinens 140 országában forgalmazzák, kivéve az Egyesült Államokat, ahol a több mint hat évtizede érvényben lévő gazdasági embargó tiltja a kereskedést. A két ország között továbbra sem rózsás a helyzet, az amerikai szankciók miatt Havanna nyíltan Moszkvát és Pekinget támogatja a nemzetközi politikában.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: