Loading...

Reaktor

Reaktor / 2024. szeptember 13., péntek

A világ legfontosabb infrastruktúra fejlesztési projektje: összekötik Szingapúrt és Malajziát

Valószínűleg a világ legfontosabb vasúti összeköttetése van készülőben Délkelet-Ázsia fejlett kistigrisei, Malajzia és Szingapúr között. A két ország rendkívül szoros gazdasági, turisztikai és kulturális kapcsolatokat tart fenn egymással, ami a projekt által még tovább fog mélyüllni.


Szingapúr egy 5,7 millió lakossal rendelkező városállam, egy sziget az Egyenlítőn a Malaka-szoros keleti részében. Az egy főre jutó GDP 88 000 dollárt tesz ki, ezzel a világ ötödik leggazdagabb országa. Az ország a gazdasági fejlődés és a versenyképesség terén a globális kereskedelem és a 21. század nyújtotta lehetőségek egyik legnagyobb haszonélvezője, az innovációjának köszönhetően rendkívül fejlett gazdasággal büszkélkedhet.


 











singapore_on_the_globe_southeast_asia_centered_zoom_svg.png

Szingapúr elhelyezkedése: A világ egyik legfontosabb tengerszorosánál, a Malaka-szorosnál


Kép forrása: Wikipédia



 


Az ország elhelyezkedése, világszínvonalú infrastruktúrája és vállalkozásbarát környezete révén Szingapúr a globális fejlettségi mutatókban folyamatosan az első helyen szerepel. Az oktatás, a kutatás és a technológia iránti elkötelezettsége az innováció élvonalába emelte, a szigetállam a világ minden tájáról vonzza a legnagyobb befektetőket. A technológiai fejlődésbe való további befektetésekkel és gazdaságának diverzifikálásával Szingapúr jövője az innováció és a gazdasági fejlődés vezetőjeként minden eddiginél fényesebbnek tűnik, megszilárdítva ezzel a világ legfejlettebb gazdaságának pozícióját.


 











7637076872_fcb6fcdaa8_b.jpg

Szingapúri felhőkarcolók


Kép forrása: Flickr



 


A szintén rohamosan fejlődő Malajzia


Szingapúrral szinte összenőtt a szomszédos és szintén gyorsan fejlődő Malajziának Johor régiója szinte. Itt mintegy 4,2 millió ember él, tehát összesen 11 millió lakossal rendelkezik a két országra kiterjedt fejlett metropolisz. Malajziában és Szingapúrban együttvéve 40 millió ember lakik, ha a két országa egyesülne, akkor a világ 19. legnagyobb gazdaságát tennék ki.


Johor Bahru maláj várost alig 1 kilométer, egy szoros választja el Szingapúrtól, ami Kuala Lumpur után Malajzia második leggazdagabb városa. Ma Johor Malajzia legdinamikusabban fejlődő régiója, az ország fő logisztikai központja, ahol Tanjung Pelepas, a világ 15. legforgalmasabb kikötője található. Johor Bahru az Iskandar fejlesztési folyosónak a fővárosa, ami Johor déli részét fedi le, és az ország első és a beruházási paraméterei alapján legnagyobb különleges gazdasági övezete. Fejlődésének nagy részét Szingapúrhoz való közelségének köszönheti. Ez a kapcsolat az évek során meghatározó szerepet játszott a város gazdasági, infrastrukturális és társadalmi arculatának alakításában.


A két város közötti gazdasági, infrastrukturális és társadalmi kapcsolatok elősegítették a növekedést, az innovációt és a jólétet a régióban, ami jól szemlélteti a délkelet-ázsiai fejlődés egyre integráltabb jellegét. A két ország szorosan együtt dolgozik a regionális összeköttetések további javításán.


 











ptp-2021.jpg

Tanjung Pelepas kikötő Malajzia és Szingapúr között


Kép forrása: LLoyd's List



 


Gazdasági átgyűrűzés


Szingapúr gyors gazdasági növekedése és fejlődése átgyűrűzött Johor Bahruba. Ahogy Szingapúr a világ egyik pénzügyi központjává vált, befektetéseket, vállalkozásokat és szakképzett munkaerőt vonzott a világ minden tájáról. Sok vállalat az alacsonyabb működési költségeket keresve Johor Bahruban telepedett le, ami munkahelyeket teremtett és ösztönözte a gazdasági tevékenységet a régióban.


Kereskedelem


A Johor-Szingapúri átjáró és a második összekötő híd megkönnyíti az áruk és a személyek zökkenőmentes mozgását Johor Bahru és Szingapúr között. Ez az összeköttetés fellendítette a kétoldalú kereskedelmet. Johor Bahru kapuként szolgál a Szingapúrba érkező és onnan induló áruk számára. A szingapúri turisták és vásárlók jelenléte tovább élénkíti a helyi gazdaságot, különösen az olyan ágazatokban, mint a kiskereskedelem, a vendéglátás és a szórakoztatás.


Infrastruktúrafejlesztés


Szingapúr befolyása jelentős infrastrukturális fejlesztésekhez járult hozzá Johor Bahruban. Az olyan projektek, mint az Iskandar Malaysia, a Johor Bahrut és a környező területeket átfogó kijelölt gazdasági övezet, ingatlanfejlesztőket és ipari kapacitásokat vonzottak. Emellett a közlekedési kapcsolatok fejlesztése, beleértve az autópályák építését és a kikötők bővítését, javította az összeköttetést és megkönnyítette az üzleti tevékenységeket.


 











maxresdefault_4.jpg

Az 1 milliós Johor Bahru, Malajzia legfejlettebb városa. A maláj kormánynak nagy tervei vannak a várossal.


Kép forrása: The Johor Bahru City's Development



 


Oktatás és egészségügy


Johor Bahru profitált Szingapúr oktatási és egészségügyi szakértelméből. Olyan intézmények, mint a Raffles University Iskandar és a Newcastle University Medicine Malajziában létesítettek kampuszokat Johor Bahruban, minőségi oktatást kínálva a helyi és nemzetközi hallgatóknak. Hasonlóképpen, a szingapúri és malajziai egészségügyi szolgáltatók közötti együttműködések javították az orvosi szolgáltatásokhoz való hozzáférést és az egészségügyi ellátás színvonalát a régióban.


Turizmus és rekreáció


Szingapúr vezető turisztikai célpontként betöltött státusza közvetve Johor Bahru turisztikai ágazatának is hasznára vált. Sok szingapúri látogató egynapos látogatással vagy rövid tartózkodással bővíti utazását Johor Bahruban, amelyet a bevásárlóközpontok, vidámparkok és kulturális látnivalók vonzanak. A világ egyik legforgalmasabb repülőterének, a szingapúri Changi repülőtérnek a közelsége szintén könnyen elérhetővé teszi Johor Bahrut a nemzetközi turisták számára.


Közlekedés


Ezek a szoros kapcsolatok ahhoz vezettek, hogy naponta több mint 350 000 ember utazik oda-vissza a két ország között, ami a világ egyik legforgalmasabb átkelőjévé teszi a szorost. Annak ellenére, hogy a két ország földrajzilag nagyon közel van egymáshoz, nem éppen rövid és egyszerű feladat ingázni közöttük. Ideális körülmények között az út körülbelül 20 percig tartana, ehelyett az ingázási idő akár 4 órát is igénybe vehet, és gyakran megzavarják a késések, a forgalom és a hosszú határátkelőhelyi várakozások. De mindez hamarosan megváltozik.


A két ország megállapodott egy vadonatúj, 3 milliárd dolláros vasúti átkelő építésében, amely kulcsfontosságú lesz a torlódások enyhítésében és a bevándorlási folyamat egyszerűsítésében. Ez lehet a világ egyik legfontosabb építkezési projektje, mivel rengeteg vállalkozás és ember támaszkodik erre a napi ingázásra, mindkét ország gazdaságának nagy szüksége van erre a projektre, hogy felgyorsítsa az útvonalat.











2450850.jpg

Épül a vasúti viadukt a két ország között


Kép forrása: The Star



 


Így építik a régió egyik legjobban várt vasúti összeköttetését a két legközelebbi nemzet között


Malajzia és Szingapúr közel áll egymáshoz. Az átkelő fontos a két ország lakosai számára munka, barátok és családtagok meglátogatása vagy olcsóbb áruk és szolgáltatások vásárlása céljából. Ehhez át kell kelniük a vízen, amire két átkelőhely van: a Yohor-Szingapúri átkelő és a Malajzia-Szingapú összeköttetés. A második összeköttetést az 1990-es években építették, hogy az akkor túlzsőfolt 1 km hosszú hidat tehermentesítsék.


De ma már mindkettő túlzsúfolt, egész nap dugók vannak rajtuk. Az utazási idők csökkentése érdekében a két ország most vasútivonalat épít, egy 4 km-es vasúti összeköttetést Yohor és Szingapúr között a Yohor-szoroson keresztül. Ezt mindkét nemzet számára hatalmas előrelépés.


A projekt története


A projektet először 2010-ben terjesztették elő, az építkezés azonban csak majdnem egy évtizeddel később kezdődött el. A tervek szerint 2026-ra készül el a vasútvonal. Az új RTS-összeköttetés csúcskapacitás esetén óránként 10 000 utast fog szállítani majd. A vonat akár 80 km/órás sebességre is képes lesz, az utazás pedig összesen körülbelül 6 percet vesz igénybe. Két új vasútállomás is épól, melyek mindkét oldalon egyablakos ellenőrzési rendszert biztosítanak majd, a várakozási idő csökkentése érdekében közös vámrendszerrel. Így az ingázókat csak a belépéskor kell majd ellenőrizni ahelyett, hogy mindkét oldalon elvégeznék a vizsgálatot.



Amikor óránként 10 000 utast kell szállítani, akkor minden másodperc számít.












mrt_map_sgjb_svg.png

Új vonal


Kép forrása: Wikipédia



 


A pálya nagy része víz feletti viaduktokon épül, egy rövid szakasz pedig a szingapúri oldalon egy földalatti alagútba vezet. A viadukt a vasúti összeköttetés elsődleges útvonalaként működik majd, és mindkét ország a projekt különböző szakaszait felügyeli.


A hidat egy sor pillér fogja támasztani, amin a vasúti síneket fognak futni. Ha elkészül, a szegmensek 25 méterrel a Yohor-szoros fölött fognak állni. A szingapúri oldalon 12 pillért építenek. Három a szárazföldön, kilenc pedig a víz felett. Minden egyes móló alján cölöpök lesznek vastag betonszőnyegként, melyek alapozásra szolgálnak. Mindegyik ilyen szőnyeget 161 cölöp fúrása támasztja alá, 30 méteres mélységben. Összesen 207 előregyártott betonelemet emelnek és szerelnek fel, hogy összekapcsolják a 12 mólót, amelyek egyenként mintegy 180 tonnát nyomnak. az építkezés során a szingapúri munkások csónakokkal és uszályokkal jutottak el ezekhez a mólókhoz.


A malajziai oldalon egészen más módszert alkalmaznak


A munkások egy ideiglenes hidat építettek. Így közvetlenül megközelíthetik a mólókat. 2023 decemberében a projekt egy fontos mérföldkőhöz érkezett. A munkások telepítették a thr drop-in span-t, egy 17,1 méteres betonszerkezetet, amely összekötötte a szingapúri és a malajziai mólókat, és új kapcsolatot teremtett e nemzetek között.











2180168.jpg

Építkezés alatt


Kép forrása: The Star



 


A 340 tonnás darabot először a SES-re építették, majd óvatosan leeresztették a két egyenrangú embert összekötő ideiglenes acélcsapágyakra.Miután a spam a helyén volt, a munkások eltávolították az acélszerkezeteket, és biztonsági korlátokat helyeztek el a széleken. Ez a mérföldkő nemcsak egy jelentős mérnöki teljesítményt jelent, hanem a két ország közötti szimbolikus kapcsolatot is.


Ha elkészül, az új RTS-összeköttetés valóban forradalmi lesz, és az összeköttetés új korszakát hozza el mind Szingapúr, mind Malajzia számára. A hatóságok előrejelzései szerint a jelenlegi átkelőhelyeken átmenő forgalom mintegy 35%-át csökken majd. A vasút több mint megoldás a forgalmi dugók feloldására. Ez egy olyan projekt, amely valóban szimbolizálja a két nemzet közötti erős kapcsolatokat. Az RTS-összeköttetés bizonyítékul szolgál arra, hogy az építkezés hogyan erősítheti a kapcsolatokat, és valóban a határokon átívelő egységet szolgálhatja.


Tovább az eredeti oldalra!
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: