Pekingben azt szeretnék, ha még több önvezető autó járná az utakat
Az önvezető autó-technológia ugyan lassabban terjed, mint prognosztizálták a 2010-es években, a látványos fiaskók hátráltatják is a fejlődést, ugyanakkor – legalábbis a szektor két élenjáró országában, az Egyesült Államokban és Kínában – már jelen vannak az utakon a robotautók.
A kelet-ázsiai szupernagyhatalom fővárosa április elsején érvénybe lépő (és ez nem bolondok napi tréfa) új szabályozást fogadott el, amellyel bátorítani akarják az önvezető autók pekingi elterjedését. A hatóságok a vezető nélküli buszok és taxik engedélyezését szintén tervezik.
A szigorú közúti teszteken és biztonsági értékeléseken már átesett járművek jelentkezhetnek közúti próbákra. A város egyértelműen támogatja a magánhasználatú, buszként, villamosként és taxiként funkcionáló önvezető járműveket. Gördülékeny használatukhoz az intelligens közúti infrastruktúra kiépítését is szorgalmazzák.
Peking nincs egyedül a hatalmas országban. A koronavírus-járvány miatt kétes világhírnévre szert tett tizenhárommilliós közép-kínai nagyváros, Vuhan szintén bejelentette, hogy jóváhagyta az intelligens, „behálózott” önvezető járművek fejlesztésének, használatának promótálását célzó új szabályozást.
A hatóságok nagyon masszívan beálltak a technológia mögé. Eddig tizenkilenc városban adtak ki hasonló engedélyeket, beleértve a robottaxikat és a robotbuszokat is.
Az egyik legnagyobb önvezető taxiflottával a Baidu techóriás leányvállalata, az Apollo Go rendelkezik. Vuhanban elvileg már 2024 végén ezer robottaxijuk működött.
A novemberben a hazai (amerikai) piacon szárnyaló Pony.ai kétszázötvenes kínai flottáját országos szinten ezerre emelné 2026-ig. Más vállalatok szintén bővíteni kívánják ezirányú szolgáltatásaikat, ki akarják aknázni a világ legnagyobb piaca adta lehetőségeket.
Elon Musk Teslája saját robottaxiját a tervek szerint 2026-ban kezdik el gyártani.
0 Hozzászólás:
Legyél te az első hozzászóló!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezni: